onsdag 31 oktober 2007

och så säger vi efter mig: ESPRESSO

Espresso är italienska, och betyder att något går fort. Det är därför kaffe pressat snabbt under högt tryck genom en espressomaskin heter espresso. Det går snabbt att fixa till den. Men jag lovar, ingen italienare förstår vad du säger när du ber om en expresso.

Och det gör inte jag heller. Eller ok, klart jag gör, men jag får små ticks varje gång. En ven som bultar i tinningen. Det heter ESPRESSO. E-S-P-R-E-S-S-O. Säg det. Espresso. Och lägg av med där där expresso-otyget.

7 kommentarer:

POPVINTER sa...

GUD vad länge sedan jag drack expresso!!! (LOL)

Anonym sa...

hej jag brukar läsa din blogg, och jag skrattar varje gång.Jättebra!Fast jag bara dricker nescafe.och inget te.hoppas det är ok.

POPVINTER sa...

hahaha jag älskar att folk blir typ rädda för dig din lilla fascistbryggare! du borde ta ner din diktatoriska image med att prata lite försonande om när du drack suntea.! /a

B och J sa...

Karin: tack! Kul att du gillar den, kanske jag kan inspirera dig till att våga bege dig bortom nescafé någon dag...

a: Ja, det kanske mitt nästa inlägg ska handla om. När jag orkar skriva det. Jag uppdaterar ju så sorgligt sällan.

B och J sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Borde kanske byta namn till espresso?

/Micke

B och J sa...

Åh Micke jag älskar dig av hela mitt hjärta, men ibland så går du mig något på nerverna.