torsdag 11 oktober 2007

Kenyakaffe

Tog med lite Kenya AA (det där med AA berättar helt enkelt att bönorna är stora, vilket är ett av många tecken på hög kvalitet. Finns så klart undantag, pyttiga bönor kan också vara supberba.), mellanrostat, till Andrea som ligger däckad i nåt slags virus. Muntra upp liksom, och vad gör det bättre än kaffe? Inget! Möjligen te kanske. Det var fantastiskt, det luktar kaka och smakar brödigt och chokladigt med en väldigt trevlig syrlighet. Jag hade fått för mig att jag inte gillar syrliga kaffen, men efter att ha prövat och älskat både yirgacheffe från Etiopien och detta kenyanska måste jag omvärdera. Syrlighet is the shit.

Så köp, köp. köp. Köp, drick och älska.

2 kommentarer:

POPVINTER sa...

hallå!??!?!?!?!??!?!??! update!

B och J sa...

hinner fan inte. Skriver CV. Har fått jobbhint, jag ska berätta för dig... och så noll inspiration.