torsdag 25 oktober 2007

Kidneykaffe

En liten farbror kom in i butiken där jag jobbar. Med sig hade han en liten låda. Den lilla lådan rasslade lovande när han sträckte fram den mot mig och bad mig berätta vad det var för underligt kaffe som låg i. Han hade haft det i köket länge och nu var han så nyfiken på att få reda på vad det var. Dessutom så var det i bönor, så jag kanske skulle kunna mala det åt honom? Jag älskar när folk kommer in med ovanliga kaffen eller teer som de vill att jag ska identifiera, så jag satte på mig kännarminen och öppnade ivrigt locket. Och visst kände jag igen det. Jag visste precis vad de var, dessa små glänsande rödbruna bönor. Kidneybönor, närmare bestämt. Den lille farbrorn fick lomma iväg utan malda bönor. För visst hade jag kunnat mala dem, men jag sa att han nog hade större glädje av att lägga dem i blöt över natten och göra kidneybönsbiffar av dem.

1 kommentar:

POPVINTER sa...

hahahahahah!!!! you gotta love it! kommer det aldrig in någon som har med sig typ tretusen puppor innehållandes något äckligt kryp? Det skulle vara fett skoj.