torsdag 20 december 2007

Unfortunately, you can touch this.

Shit, vad folk köper nu. Värsta julhysterin. Det vet ni ju, det har blivit sagt över allt i krönikor bland tyckare och insändare och ledare. Och jag hatar att slå in öppna dörrar men jag skulle gärna ge bort en hemgjord tvål (och kaffe, ehm...) till hela släkten och låta det vara bra så. Nu är det bara mamma som får en, och hon vet ju att jag älskar henne ändå utan en triljon paket på det. Fast hon får ju annat också. Inte bara tvål. Kände mig verkligen tvungen att rättfärdiga mig där. Jag är en duktig dotter, jag har konsumerat till min mor.

Men ok, så det julhandlas tills vi får magsår och så länge släktingars blickar (imaginära eller ej) bränner under granen om presenten är för liten och för billig kommer det att fortsättas med det. Och det är trångt och jävligt och långa köer men julefriden kommer inte att infinna sig för att du lackar ur på trötta expediter. Jag önskar verkligen att jag kunde skaka av mig ohyfsat beteende och otrevlighet och tja... ren ondska från sönderstressade julshoppare men än så länge så får det mig att vilja gråta ut i en kaffesäck. Än så länge är jag inte den mest inoljade gåsen i stan, det rinner inte bara av mig. Den dagen det gör det så kommer jag att fira och dansa en liten dans. Så här:

Inga kommentarer: