onsdag 12 december 2007

dagens inrostade outfit

Jag sitter här och försöker komma på inlägg som är snabba och smärtfria. Sånt jag kan smälla iväg på en sekund och som folk ändå vill läsa. Och så slår det mig: dagens outfit. Hur måga modebloggar finns det inte? Uppenbarligen är dagens outfit ett koncept som funkar.

Sedan slår något annat mig, likt en slägga i hjärteroten. Min dagliga outfit består av en noppig polyestertröja och superfula utsvängda jeans, kombinerat med skabbiga fake crocs. Jag har ju ändå på mig ett stort förkläde och står bakom en disk, ingen lägger märke till vad jag har på mig. Folk är mer intresserade av nyansskillnaderna på rostningar än huruvida min outfit har rätt kulör. Jag älskar kläder, men har inte köpt nya på månader. De enda gånger jag kan klä mig som folk är på helgerna och de spenderar jag med att festa vara bakis festa vara bakis så dagens outfit där skulle bli en orgie i små svarta klänningar varierat med en rosa morgonrock i fleece. Inte så spännande.

Jag känner mig ärligt talat så ful på jobbet att jag blir ledsen när snygga, välklädda tjejer i min ålder kommer in. Idag var just en sådan inne och handlade, och efter att hon gått var jag tvungen att spendera en kvart på personaltoan med att sätta upp håret lite piffigt, för att visa att jag fortfarande har lite värdighet kvar. Det finns en babe i mig, jag lovar, hon har bara börjat löneslava. Så i fortsättningen blir det samma gamla te och kaffeinlägg, men jag skulle kunna lägga ut lite bilder på andra chica bönor, kaffebönor alltså.


Här ser vi en tjusig Maragogypeböna, iklädd en något överrostad nyans av brunt. Maragogypebönan en aning fylligare än medelbönan till höger, men yppiga former är något som kommer stort i vinter. Bjud gärna in Maragogype till frukost om du vill ha något mjukt och avrundat att värma dig med när vintervindarna viner.

5 kommentarer:

Lisa sa...

Åh, vad du skriver underbart!
Jag återkommer med en fråga om gästbloggande när vi bara kommit i ordning lite mer!

POPVINTER sa...

det finns helt klart en babe i dig. en babe man bara vill äta upp indränkt i rooibos!/a

B och J sa...

Lisa: Tack så hemskt mycket! Gästbloggande av dig vore hur kul som helst, även om jag inte skulle kunna titta på inlägget utan att bli en aning starstruck. Du har ju skrivit hur mycket bra som helst om mat.

dear a: Jag ska skriva om rooibos, snart, only for you babe!

Eric Goesta Rosén sa...

Hörru tefascisten, tror snarare att Lisa syftar på att du ska gästblogga på Taffel.se, vilket du såklart måste göra!

B och J sa...

hahaha, hybris, jag?!

Men jaha, ja det skulle jag så klart vilja göra!