lördag 22 december 2007

glömt att köpa något till moster? Till farfar? Till mamma? Tefascisten är din räddning!

Här är ett ultimat litet paket för den som vill bjuda någon på en kaffeprovning. Med dessa kaffen kommer även den mest novisa näsa och gom känna distinkta skillnader mellan kaffena. För de lite mer hardcore rekommenderas en och samma böna men i olika rostningar.

1, Mörk Monsoon Malabar, vilkas mustiga rundhet kommer att kontrastera fint mot de
2, mörka Etipoiska bönornas syrlighet som i sin tur är väldig olik sötman i
3, mellanrostade Tarrazùbönor från Costa Rica som är milsvitt ifrån
4, mellanmörk Tanzania peaberrybönor, pyttesmå och lagom rostade.

Nu åker jag till de djupa skogarna, god jul på er!

4 kommentarer:

POPVINTER sa...

FATTAR INTE ATT DU SOM INTE BARA ÄR TE- UTAN ÄVEN SPRÅKFASCIST SKIPPAR VERSALEN I FÖRSTA MENINGEN I RUBRIKEN! HAR FUNDERAT PÅ DET I TRE DAGAR NU. ÄR SÅ UPPRÖRD ATT JAG ANVÄNDER CAPS LOCK /a

B och J sa...

Micke stod i hallen med våra väskor och ropade med lätt hysteri i rösten att jag alltid är så seeen, vad är det som tar sån tid, VI MÅSTE UT PÅ VÄGEN INNAN KÖERNA KOMMER!!!! så jag var en aning stressad, vilket jag tycker ursäktar en smärre, nästan obetydlig, grammatikmiss.

Eric Goesta Rosén sa...

Mamma fick ett halvkilo Monsun Malabar och en blandning, också halvkilot, som bland annat innehöll Old Brown Java och lite annat smått och gott. Så jag följer i princip dina råd. Monsunen blev succé, den andra emottogs bara ganska väl.

B och J sa...

Monsunen är nog lättare att gilla, den är ju rätt snäll, liksom. Old brown är lite knepigare, den har ju en så ovanlig smak, så det är inte förvånande att den inte gick hem lika stort.