tisdag 11 mars 2008

Tehyllan

Här är en bild på mitt tealtare, jag menar tehylla. En del gillar att sortera sina skivor i bokstavsordning, jag krävde att få ha en före detta bokhylla dedikerad till te i köket.


Fast det där gula åbäket högst upp är inget terelaterat. Det är en snapphanegrill, typ en smörgåsgrill från 50-talet som min pojkvän köpte på tradera som alla hjärtans dagpresent, med motiveringen "du gillar ju 50-tal". För att inte tala om hur alldeles galen jag är i att grilla mackor, eller? Nä, jag har aldrig använt den. Den står bara där och pryder sin plats. Och den lilla plastpåsen till höger innehåller kokain. Eller så innehåller den underligt snabbte som en kompis köpte i Turkiet. Tekonservativ som jag är har jag aldrig vågat prova. Det luktar lite som Jenkatuggummin, sådana där som kostade 50 öre styck i början av nittiotalet. Det fanns sådana och Shake, som jag faktiskt föredrog. Om det luktat Shake hade jag kanske vågat prova det. Kanske. Om det var en väldigt sen och glad natt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det som står på hyllan längst ned? Ser väldigt trevligt ut.
Din blogg är en favorit hos mig, måste jag passa på att tillägga.

B och J sa...

Det är tekoppar som hör till de två kannorna längst ut på sidorna, några tebollar i form av hus, tekanna och apelsinklyfta (uppfinningsrikedomen!) samt en matchavisp, alltså en sådan visp som används för att vispa teet vid japanska tecermonier. Och tack!

POPVINTER sa...

Hallå, det överlägset bästa tugget var ju HOBI. Fattar inte att alla missade det. /a

POPVINTER sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
B och J sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hej, det här skulle vara fint i din hylla

http://www.packmonitor.se/se/article.php?id=393936&context=74523