tisdag 18 mars 2008

Nytt jobb!

Jag har inte skrivit på ett par dagar nu för så fort jag tänkte på att skriva något bloggrelaterat så skulle det bara bli "oh my god jag har varit på intervju för ett jobb som jag verkligen vill ha och det handlar om te, jättelyxigt fint te och jag kommer lära mig en massa och jag tror verkligen att det kommer att passa mig" och jag ville verkligen inte skriva det om det sen visade sig att jag inte fick jobbet. Men det fick jag! Efter några sömnlösa nätter och konstruktiva klagomål av typen "jo det är klart att jag har erfarenhet och kan jättemycket men de kanske inte vill anställa mig för att de tycker att jag är en DÅLIG MÄNNISKA" ringde jag företaget i fråga och undrade hur blir det nu, vill ni att jag ska jobba för er? Jodå, det ville dom, de hade bara inte hunnit ringa mig om det ännu så det var ju bra att jag ringde. Puh!

Så nu har jag ett nytt jobb, som visserligen också består av en teaffär, delvis, men med väldigt exklusiva teer som det ska bli så spännande att få lära mig om. Så bered er på en hel del lyriskt bloggande om väldigt dyra teer framöver!

8 kommentarer:

Jessica sa...

Hoppas det är på nån av dom som utan att skämmas tar ut det pris ett bra oolong-te kräver! Ett sånt oolong-te som får en att vifta på öronen :).
Grattis hursomhelst, avis :).

B och J sa...

Ja en sådan affär är det, utan tvekan. Jag tycker att de saluför de bästa teerna i hela sthlm, för att inte säga sverige. Mina öron kommer fladdra konstant dagarna i ända! :)

Tekoppen sa...

Jag började läsa din blogg mest för att jag tänker söka jobb i teaffär. Jag gillar att dricka te och jag är van vid jobb där man träffar människor från helvetet, så jag tänkte att det var en perfekt kombo. Men när jag läste några månaders blogginlägg från dig (och tebloggen) kände mig plötsligt mycket liten och okultiverad. Att man är mer tenörd än de flesta betyder ingenting när man plötsligt stöter på tefasciter. Så nu har jag satt mig själv på en hård men mycket njutningsfull diet av osmaksatta teer. Jag har insett att jag inte förtjänar mitt nickname, men det ska bli ändring och som lärobok har jag bland annat din blogg. Tack för inspirationen och knuffen i rätt riktning! Din blogg är super! Hälsning, eder hängivne läsare Tekoppen

B och J sa...

Hehe, de flesta kunder är ju snälla, men som med alla butiksjobb händer det ju att man stöter på riktigt knepiga människor. Men klart du förtjänar att kallas teälskare, min blogg är inte menad att vara överlägsen på något sätt! Men om jag har fått dig att uptäcka lite fina osmaksatta teer är det naturligtvis trevligt... Lycka till med jobbsökandet, det kommer säkert gå jättebra!

Tekoppen sa...

Visst förtjänar alla som älskar te att bli kallade för teälskare, men inom alla "branscher" finns en viss gradskillnad mellan de totalt insnöade och de som bara tror sig vara det... I den mån jag upplever din blogg som "överlägsen" är det enbart på ett humoristiskt, trevligt och givande sätt. Tack för lyckatillandet och för en bra blogg!

Tekoppen sa...

Förresten, grattis till nya jobbet! Det låter härligt!

B och J sa...

tack själv, kul att du uppskattar min blogg! Jo jag börjar nya jobbet den här veckan, det ska bli väldigt intressant.

Isabella sa...

Men så kul!supergrattis:D själv har jag jobbat på Kahls thé & kaffe i två år nu.
Kram