söndag 9 mars 2008

Tefascisten vs. köksfascisten

Jag hittade det här receptet på tasteline. Det verkar ju spännande och lättlagat, få men intressanta ingredienser. Så det skulle jag kunna laga, om köksfascisten (aka. min pojkvän) lät mig laga mat. "Mitt område, mitt område!!!" tjuter han om jag hintar att jag ska fixa middag i kväll. Han är dock väldigt duktig på att laga mat (fast han ser det nog rätt ofta som att han skapar mat) så inte mig emot. Men det här skulle jag vilja prova att laga. Och te är ju mitt område.

9 kommentarer:

Anna sa...

Det är ett ställe för dig tror jag.

Och någon gång är väl köksfascisten inte hemma. Passa på att smita in i köket då.

Anna sa...

Tusan också vad länken blev konstig. Ja, ja. Så kan det gå.

B och J sa...

Oj vilken fantastisk sida, jättekul! Jag visste ju att man kan använda te i matlagning, men att man kan ha det i så mycket mat fanns inte ens i mina vildaste fantasier.

B och J sa...

nämen det är lungt det är ju bara att högerklicka

Anonym sa...

Mäh.. lite taskigt kan tyckas. Ni kan väl laga tillsammans eller turas om? Med matlagning får man ju vara mycket mer kreativ än med te, även om det också är spännande.

B och J sa...

App app! Man kan vara väldigt kreativ med te! Om man skvätter det över en duk har man en te-pollock!

Nämen nu var jag kanske lite orättvis mot min kära köksfascist. För det mesta så avstår jag gladeligen från att laga mat, matlagning har aldrig varit min starka sida och jag tycker att det är rätt trist. Fast han har ju fått upp min matintresse med 100%, och i kväll var det faktiskt jag som fixade middag (dock utan te).

Anonym sa...

Har du ett bra tips på hur man gör rent tekulorna? Det känns som de ergar igen, har testat att försöka göra rent med stålull men det är et jäkla jobb som inte ger så mycket.

POPVINTER sa...

määäh inte rekommendera folk att äta kött. /a

B och J sa...

anonym: prova att ställa dem i ett glas med en eller två teskedar bakpulver innan du diskar dem.

popvinter: till dej skulle jag göra den på den berömda fisktofun